Sociale medier

Let’s face it! De sociale medier er kommet for at blive. Det er ikke længere kun et sted, hvor vi ”snakker” med vennerne og viser vores aftensmad frem. Sociale medier er i høj grad blevet der, hvor vi skaber relationer og netværker med nye mennesker – både professionelt og privat.

Det er her vi følger med, når redaktionelle nyheder spredes, nye produkter lanceres, firmaer rekrutterer nye medarbejdere, ynglingstrøjen kommer på tilbud og meget andet. Det hører til sjældenhederne at man møder nogen som ikke er, at finde på mindst ét af de populære medier.

Vi sparer visitkortene og ”connecter” på LinkedIn. Vi følger med i hinandens liv på Facebook. Vi viser billederne fra ferien på Instagram. Vi debatterer på Twitter osv..

Flere og flere er ved at finde ud af, at der ligger et stort potentiale i de sociale medier. Og grænsen mellem at være professionel og privat når du er online bliver alt mere udvisket. Har du tænkt over hvor mange muligheder det giver dig og din virksomhed for at nå ud til de rette mennesker?

Mange muligheder – hvad skal man vælge?

Uanset om du henvender dig til privat eller erhverv er der stor sandsynlighed for at Facebook vil være en givende kanal. Facebook er som en Ferrari når det kommer til annoncerings-muligheder! Instagram er god hvis du har en butik, en café, eller bare en arbejdsplads, som har lyst til at dele hverdagen med kunderne og andre interesserede – og her er Facebooks platform afsender for al annoncering, dvs. de gode muligheder for blandt andet segmentering følger med! (Facebook ejer Instagram)

LinkedIn er en fantastisk kanal til personlig branding, og bestemt et sted du bør være repræsenteret – i sær hvis du henvender dig til erhvervslivet. Det er dyrt og besværligt at annoncere på LinkedIn ift. Facebook, men bruger du det, som person, til at markedsføre dine produkter og ydelser er der stor chance for succes!

Smil – Du er “på”!

Vidste du at 74% af Danmarks befolkning mellem 16-89 år bruger sociale medier?

Mere end hver anden dansker er på Facebook hver dag, og på andenpladsen kommer Instagram, som 19% besøger hver dag.

Antallet af brugere på de sociale medier stiger hver dag. Udvalget af sociale medier er ved at være stort.
De mest populære er Facebook, Snapchat, Instagram og LinkedIn.

Sådan er vi fordelt (2018):

Facebook ⇒ 70%
Snapchat ⇒ 35%
Instagram ⇒ 34%
LinkedIn ⇒ 28%
Pinterest ⇒ 16%
WhatsApp ⇒ 15%
Twitter ⇒ 10%

(Kilde: Danmarks Statistik – It-anvendelse i befolkningen 2018)

Alt flere virksomheder er online

Vidste du at to ud af tre danske virksomheder i dag er tilstede på et eller flere af de sociale medier?

Din virksomheds tilstedeværelsen online kan bruges til alt fra kortsigtede løsninger, hvor aktuelle tilbud eller de nye varer i butikken vises frem, til de mere langsigtede løsninger, hvor du med den rette strategi kan skabe langvarige relationer og tillidsfulde bånd til din målgruppe. Eller sagt med andre ord: du kan skabe relationer der sælger – også på den lange bane!

Fordelene ved at markedsføre din virksomhed på sociale medier er mange. Her er blot nogle af dem:

Målrettet profilering ⇒ du kan vælge, næsten ned til skostørrelse, hvem der skal modtage dit budskab.
Stor rækkevidde ⇒ du kan komme ud til relevante målgrupper over det meste af verden.
Konkurrencedygtige priser ⇒ du kan spare forbavsende mange penge i dit marketingbudget.
Målbare resultater ⇒ du kan hele tiden følge med og se effekten af din indsats.
Løbende tilpasning ⇒ ud fra resultaterne kan du hele tiden justere og optimere dine kampagner.

Kerneområder

Af de mange sociale medier der findes, har jeg valgt at dykke ned i Facebook og Instagram. Jeg kan godt hjælpe dig igang på andre medier, såsom LinkedIn, men skal der virkelig “nørdes”, henviser jeg til de dygtige folk ved Linkedinsider, som ikke laver andet.

Jeg arbejder ud fra en strategisk tilgang, så du har en plan for hvad du laver og undgår hovsa-løsninger.

Og jeg hjælper dig hellere end gerne med at få skabt det gode indhold, både i form at tekstforfatning, grafisk opsætning, fotos mv.