nice to know

Ønsker du hjælp med sociale medier?

prikker 3

Sociale medier

Let’s face it! De sociale medier er kommet for at blive. Det er ikke længere kun et sted, hvor vi ”snakker” med vennerne og viser vores aftensmad frem. Sociale medier er i dag i høj grad blevet der, hvor vi skaber relationer og netværker med nye mennesker – både professionelt og privat.

Det er her vi følger med, når redaktionelle nyheder spredes, nye produkter lanceres, firmaer rekrutterer nye medarbejdere, ynglingstrøjen kommer på tilbud og meget andet. Det hører til sjældenhederne at man møder nogen som ikke er, at finde på mindst ét af de populære medier.

Vi sparer visitkortene og ”connecter” på LinkedIn. Vi følger med i hinandens liv på Facebook. Vi viser billederne fra ferien på Instagram. Vi debatterer på Twitter. Osv. Osv.

Flere og flere er ved at finde ud af, at der ligger et stort uudnyttet potentiale i de sociale medier – for såvel virksomheder som privatpersoner. Og grænsen mellem at være professionel og privat når du er online bliver alt mere udvisket. Har du tænkt over hvor mange muligheder det giver dig og din virksomhed hvis du handler strategisk?

Smil – Du er “på”!

Vidste du at over halvdelen af Danmarks befolkning har profiler på et eller flere af de sociale medier?

Seneste måling fra Danmarks statistik viser at omkring 3,2 millioner danskere mellem 16-89 år er på sociale medier – og antallet af brugere stiger hver dag. Udvalget af sociale medier er ved at være stort. De mest populære er Facebook, Snapchat, LinkedIn og Instagram.

Sådan er vi fordelt (2016):

  • Facebook ⇒ 67%
  • Snapchat ⇒ 25%
  • Instagram ⇒ 24%
  • LinkedIn ⇒ 24%
  • Twitter ⇒ 10%
  • Pinterest ⇒ 9%

Alt flere virksomheder er online

Vidste du at fire ud af fem danske virksomheder i dag er tilstede på et eller flere af de sociale medier?

Din virksomheds tilstedeværelsen online kan bruges til alt fra kortsigtede løsninger, hvor aktuelle tilbud eller de nye varer i butikken vises frem, til de mere langsigtede løsninger, hvor du med den rette strategi kan skabe langvarige relationer og tillidsfulde bånd til din målgruppe. Eller sagt med andre ord: du kan skabe relationer der sælger – også på den lange bane!

Fordelene ved at markedsføre din virksomhed på sociale medier er mange. Her er blot nogle af dem:

Målrettet profilering ⇒ du kan vælge – næsten ned til skostørrelse – hvem der skal modtage dit budskab.
Stor rækkevidde ⇒ du kan komme ud til relevant målgruppe over hele verden.
Konkurrencedygtige priser ⇒ du kan spare forbavsende mange penge i dit marketingbudget
Målbare resultater ⇒ du kan hele tiden følge med og se effekten af din indsats
Løbende tilpasning ⇒ ud fra resultaterne kan du hele tiden justere og optimere dine kampagner.

Kerneområder

Af de mange sociale medier der findes, har jeg valgt at specialisere mig indenfor to af de mest anvendte nemlig Facebook og LinkedIn. Jeg arbejder ud fra en strategisk tilgang, for kun med den rette strategi og det gode indhold skabes målbare resultater og øget omsætning.

Ønsker du hjælp til strategisk brug af sociale medier?