LinkedIn

Ønsker du hjælp med LinkedIn?

prikker 3

Markedsføring på LinkedIn – hvorfor?

LinkedIn som engang var en platform der primært fungerede som CV-bank med fokus på rekruttering er i dag langt mere end det.

 Virksomheder over hele verden bruger i alt højere grad LinkedIn til platform for strategisk branding, hvormed du med den rette strategi kan skabe relationer til kunder, samarbejdspartnere og leverandører som skaber forretning på den lange bane. Noget jeg ynder at kalde loyalitetskabende markedsføring.

VIDSTE DU DETTE!?

⇒ Der er i dag over 5 millioner brugere af LinkedIn verden over, hvoraf 2,3 millioner i Danmark – tal som kun ser ud til at stige.

⇒ Mulighederne for annoncering på LinkedIn bliver alt flere.

⇒ LinkedIn er – sammen med Facebook – det mest anvendte sociale medie til online markedsføring blandt danske virksomheder idag.

LinkedIn er målrettet erhverv

LinkedIn er modsat Facebook kun målrettet erhverv. Det er et professionelt medie for netværk, vidensdeling, rekruttering og meget mere. Det er her hvor du kan ramme beslutningstagerne.

I dag er forventes det i høj grad at din virksomhed er repræsenteret på LinkedIn. Virksomhedens profil, kaldet Company Page, bruges af mange som en genvej til en hurtig ”elevatortale” omkring din virksomhed – inden der graves et spadestik dybere ved fx at besøge hjemmesiden.
Har du kunder og forretningsforbindelser i flere lande kan du sågar sørge for at dine besøgende ser din Company page på deres eget sprog.

LinkedIn-annoncering

Som I al din markedsføring er det rette indhold til den rette målgruppe det absolut vigtigste for succes med din annoncering. LinkedIn’s muligheder for annoncering må siges at være stærkt stigende i øjeblikket, hvorfor også alt flere bruger dette medie til strategisk branding.

Ligesom på Facebook er priser for annoncering på LinkedIn auktions-baseret og afhænger af dit valg af målgruppe, annoncerings-form og varighed. Jo flere der vil i kontakt med målgruppen jo højere bliver prisen.

Få hjælp hele vejen; fra de strategiske overvejelser, målgruppeanalyse og udarbejdelse af kampagneplan til tekstforfatning, grafisk opsætning og eksekvering af selve kampagnerne.

Vil du have hjælp med din markedsføring på LinkedIn?