Lidt om Facebook
Facebook er et godt medie til at skabe relationer med dine kunder. Det er her du kan invitere til begivenheder, promovere nyheder fra din hjemmeside, interagere via messenger og meget mere.
Sammen med Instagram, hvor du fx kan invitere din målgruppe indenfor har du en unik mulighed for at skabe tillid og varige bånd med dine kunder.

TIP: Når din virksomhed er tilstede på både Facebook og Instagram, er det vigtigt at lægge en strategi for hvad man bruger hvilket medie til – hvorfor skulle din målgruppe ellers følge med begge steder?
Facebook for både private og erhverv
Det er en udbredt misforståelse af Facebook kun er for B2C-segmentet. Når vi tænker hvor mange mennesker der bruger Facebook, og tager med i betragtningen at de fleste af disse også repræsenterer en virksomhed, så er svaret givet. Alt afhængig af hvilke produkter eller ydelser du sælger skal det naturligvis afvejes hvor det giver mest mening at lægge energien – uanset om det er til erhverv eller privat. Bare fordi “alle” er på Facebook, skal mediet kun bruges hvis det giver mening ift. den strategi som din virksomhed arbejder ud fra.
Annoncering på Facebook
Facebooks algoritmer sørger for at alt færre personer ser dine opslag med mindre det promoveres. Det er nemt og umiddelbart ligetil at trykke på “boost”-knappen, men dette er desværre ikke den rentsable måde at promovere sine opslag. Det er nemt – ja. Men der er flere faktorer du ikke har (men bør) have indflydelse på når du bruger penge på dine opslag.
Ved at promovere via Facebooks annonceadministrator derimod – har du den fulde kontrol, og kan nemmere evaluere og optimere din markedføring.
Lyder det besværligt?
Det er det slet ikke, kontakt mig for hjælp til at komme igang med de gode vaner på Facebook.
”Er det ikke dyrt?”
Det kommer an på hvad du sammenligner med. Har du ikke prøvet Facebook-annoncering og er du fx vant til at annoncere i trykte medier, vil du blive overrasket – på den gode måde!
Prisen for annoncering er auktions-baseret og afhænger af dit valg af målgruppe, kampagnetype, placering og naturligvis af varigheden.
Hvis du ikke allerede annoncerer på Facebook eller gør det ved at booste dine opslag, så kontakt mig med det samme, og lad os få en snak om hvordan du kommer ud til den rigtige målgruppe, får det optimale ud af annoncekronerne, og bare generelt bliver gladere når du skal arbejde med mediet.