Facebook

Ønsker du hjælp med Facebook?

prikker 3

Markedsføring på Facebook – hvorfor?

Gennem at kende din målgruppe og din egen mission med markedsføringen kan du via Facebook skabe relationer til dine kunder.
Jeg kalder det loyalitetskabende markedsføring

Du får en unik mulighed for at vise dine kunder hvorfor netop din virksomhed er sat i verden, hvem I er og hvorfor det netop er jeres produkt eller ydelse der er den rigtige for dem.

VIDSTE DU DETTE?

⇒ På verdensplan nærmer antallet af Facebook-brugere sig nu 2 milliarder og bare her i Danmark er vi oppe på ca. halvdelen af landets befolkning.

⇒ Der er nær på “uendelige” muligheder for promovering på Facebook – fidusen er blot at bruge det rigtigt!

⇒ Facebook er – sammen med LinkedIn – det mest brugte sociale medie til online markedsføring blandt danske virksomheder.

Facebook er målrettet både private og erhverv

Er din virksomhed målrettet private (B2C) er din tilstedeværelse og engagement på Facebook nærmest et ”must”. Det er her du kan engagere dig i dine kunder, invitere til begivenheder, dele ud af din viden, inspirere og på mange andre måder skabe relationer med din målgruppe.

Er dit segment primært virksomheder (B2B) er det en afvejning hvor meget der skal satses på Facebook i forhold til fx LinkedIn, som er en mere professionel platform. Som udgangspunkt er der stor værdi at hente i en at kommunikere dine budskaber ud på Facebook – også når du henvender dig til erhvervslivet. Årsagen er simpelthen at mennesker handler med mennesker og at vi alle er privatpersoner når vi har fri. Der skal imidlertid ligge en klar strategi for hvilke budskaber du kommunikerer ud til hvem og ikke mindst hvordan på de respektive medier.

Facebook-annoncering

Indhold og målretning er alfa omega! Der er ved at være stor rift om opmærksomheden på de sociale medier og derfor er indholdet vigtigere end nogensinde før. Men det gode indhold skal også ramme den rette målgruppe.

Med fangende indhold og korrekt segmentering får du det optimale ud af din markedsføring.

”Men er det så ikke dyrt?” tænker du måske. Har du ikke prøvet Facebook-annoncering og er du fx vant til at annoncere i trykte medier, vil du blive overrasket! For at citere Facebooks egne ord; nogle mennesker bruger mere på kaffe hver dag, end de gør på deres annoncekampagner.
Prisen for annoncering er auktions-baseret og afhænger dels af dit valg af målgruppe, kampagnetype, placering og dels af varigheden af din kampagne.

Få hjælp hele vejen; fra de strategiske overvejelser, målgruppeanalyse og udarbejdelse af kampagneplan til tekstforfatning, grafisk opsætning og eksekvering af selve kampagnerne.

Vil du have hjælp med din markedsføring på Facebook?