Content marketing

Får du en skriveblokade bare du hører begrebet “Content Marketing”?
Så er du ikke den eneste!

For hvad er det egentlig?

I bund og grund er det blot et fint ord for noget vi alle, med bare lidt sans for forretning, kender til. Nemlig at skabe værdi for kunderne. Det kan kobles direkte sammen med det vigtige ord ”hvorfor” – Hvorfor skulle jeg købe netop din vare? 

Og fidusen, om du vil, ligger i ikke altid at besvare dette spørgsmål med alle produktets gode egenskaber – men derimod med, hvilken værdi den giver brugeren.

Content marketing handler om at inspirere. Det handler om social selling, som er endnu et moderne begreb, der blot betyder at man skaber relationer som en del af salgsprocessen.

Giv dem noget de kan forholde sig til, noget der kan skabe dialog, nysgerrighed.
Som for eksempel hvis du..

…sælger fødevarer, så giv nogle relevante opskrifter.
…sælger vin, så giv dem nogle menuforslag.
…sælger modetøj, så giv dem nogle stylingtip.

Hjalp det ikke på skriveblokaden?
Jeg hjælper jer gerne på vej!